tisdag, maj 17, 2016

Pytt i panna

Tveksamt väder. Men faktiskt inget regn så vi körde igång bevattningen i trädgården. Det behövs speciellt eftersom vi sått nytt gräs på några fläckar där det mest växte ogräs annars.

Eftersom vi hade bra kött kvar sen helgen gjorde jag en av barnens favoriträtter till middag, pytt i panna. Alltså hemlagad pytt med riktigt bra oxfile, det kan de äta tills det sprutar ur öronen, tror jag.

Ikväll har jag varit på College Panel Night på high school, för junior föräldrar. Det var intressant och mycket informativt. Ett gäng college admissionpersonal som berättade vad som är viktigt. Och en del skräckhistorier om ansökningar som blivit helfel...

Lite klokare blev jag nog. Synd att varken Sonen eller Ironman kunde vara med. En behövde plugga och den andre är i Alabama.

Som tur är filmades det hela och båda kan se det efteråt via skolans hemsida. Jag älskar modern teknik!

6 kommentarer:

Annika sa...

Ja, de där college-kvällarna är lärorika. Man lär sig en hel del via dem.
Pytt i panna är gott. Älskar det nog lika mkt som dina barn.
Vi har bedrövligt väder hos oss, tror ni kanske har snäppet bättre. Jag är så less på detta. LESS, less, LESS.

Anne sa...

Håller så med, prisa tekniken. Gillar verkligen när det som finns används på det här sättet som i er skola.
Känner vår förskola hade kunnat utnyttja tekniken mycket mer, vet flera känner likadant men stället drivs av två äldre damer (directors) så antagligen lite av en generationsfråga. Pytt i panna är gott, skriver under på det.

Anonym sa...

Jag gjorde en vegetarisk pytt i måndags - hade tänkt hacka upp och steka ett par korvar som vi hade i frysen men det visade sig att någon redan hade ätit upp dem. Men det blev gott ändå med lite smulad fetaost och stekt ägg till. Spännande med collegeansökningar - inte som i Sverige direkt där man skickar in en blankett och hoppas att man har tillräckligt bra betyg bara...

eastcoastmom sa...

Pytt är verkligen gott, och enkelt att göra dessutom.
Jag tror vi har betydligt bättre väder än ni! Inte så vaermt, men inte mycket till regn.

eastcoastmom sa...

Hoppas det blir bättre med tekniken när dottern börjar vanliga skolan!

eastcoastmom sa...

Vegetarisk pytt vill jag testa, men barnen skulle nog vägra...
Nä här är det många parametrar vad gäller ansökningar. Bra och komplicerat och svårt att greppa!