tisdag, juni 10, 2014

Äntligen sol igen

Så tittade solen äntligen fram, efter två gråa dagar. Vi vinkade hejdå till Ironman som reste till Madrid idag. Men allvarligt så reser han inte särskilt mycket, så det är helt ok.

Dottern hade en sådär dag, tänk vad tjejer kan tänka och tycka mycket om varandra. För det mesta helt utan anledning. Som tur är har hon en hel drös med vänner här, nu hör jag att hon sitter framför sin dator och "facetimear" Och skrattar. Bra så.

Sonen pluggar och tränar och pluggar. På fredag börjar finals, eleverna har i allmänhet två per dag. Nu funderar han över uppsatsen i Globals Studies han kommer ha på fredag, den ska handla om imperialism i början av förra seklet. Inte helt lätt.

Och jag då. Irriterad som attan över två myggbett under vänster fot. Kliar så in i bängen. Det är smällar man får ta efter en trevlig helg med grill både lördag och söndag, antar jag.

2 kommentarer:

Annika sa...

Nu tycker jag vi har det värsta sommarvädret, fuktiga dagar, overcast, regn då och då. Så har det varit i tre dagar nu.
Lite sol. ibland Ja, du vet vad jag menar. Längtar efter klarblå dagar med solsken och låg luftfuktighet. Inte bara en het filt som det är nu.
Ja, tjejer ja..jo, man har ju hört ett och annat genom åren av K och kompisarna. Men, de verkar alltid lösa det där. Lite tjafs ett tag, och sen blir det bra.
Ska din som läsa IB i HS?

Desiree sa...

Skönt att solen kikade fram igen. Jag blir alltid på godare humör om solen skiner. Låter tufft med finals men du har duktiga och ambitösa barn så det går säkert bra. Men förstår absolut att det är en intensiv fas så här på slutspurten på terminen.
Stackar med myggbett under foten. Lite underligt ställe och ett ställe där man hela tiden kommer åt betten så att det irriterar och kliar extra mycket. Hoppas det värsta är över snart.
Kram