tisdag, januari 28, 2014

Mean girls

Out of nowhere fick Dottern detta meddelande idag. Det var från en halvkompis i Madrid. Jag skriver halv för de var aldrig riktiga vänner. Men det här var en av tjejerna som knuffade bort Dottern från vännerna, vilket resulterade i att vår tjej var ganska ensam den sista tiden där.

Det gör ont att få såna här onödiga meddelanden. Som tur är har Dottern många bra vänner här i Connecticut. Tjejer som stöttar henne och finns där för varandra. Så hon kommer vara ok även om hon är upprörd just nu. Redan textar hon med kompisarna här om den här incidenten, de är girl power tillsammans.

Mean girls. De finns verkligen.

But there´s a special place in hell for them. Det är jag helt säker på.

(och det här var inte hela konversationen, det var fler otrevligheter som jag inte vill publicera)


14 kommentarer:

Susanne sa...

Fy så hemskt. Vilket påhopp. Förstår att dottern är upprörd, ta hand om henne.

eastcoastmom sa...

Hon var ledsen. Men det är bättre nu.

Anonym sa...

Åh, vad jag blir arg när jag ser sånt där! Jäkla ungar!! Varför gör man sånt??

eastcoastmom sa...

Familjen L: Ja det kan man verkligen fråga sig... var kommer de från? Hur blir de uppfostrade???

Charlie sa ... sa...

Sånt här gör mig så arg.
Riktigt arg. Och det gör jätteont.


Bra att med fina vänner och girl power, som backer upp!

Liz sa...

Nej fy sa arg man blir! Stackars din fina tjej! Klart hon blir ledsen, sa himla onodigt. Blir sa glad over att hora att hon hittat nya och gamla fina vanner dar ni bor nu, annars hade nog denna konversation gjort annu mer ont...

Hoppas kontakten nu upphor, sana "vanner" behover man verkligen inte halla kvar i!
Kram

ExPIAtriate sa...

Usch, ge henne en stor kram. Varfor ar tjejer sa elaka mot varandra, varfor kan vi aldrig stotta och uppmuntra varandra I stallet for tvartom? Sorgligt!

Desiree sa...

Fy så taskigt. USch sådant där ogillas starkt. Mobbare och mobbning är skit på alla sätt. Skönt att din dotter inte behöver hänga med dessa tjejer längre och har bra vänner där ni bor nu.

Miss Marie sa...

Usch. Att barn kan vara så elaka. Syrran visade ett instagramkonto som någon satt upp bara för att skriva elakheter om en annan tjej. Fruktansvärt. Men känns ju himla konstigt av den här "kompisen" i Madrid att ta sig tid att mobba en tjej på andra sidan Atlanten!!!

Annika sa...

Mean girl finns ja, på riktigt.
OCH näthatet också.
Fy, sådant där är så vidrigt. OCH oroväckande för ALLA. OCH att kompisen är så ELAK att hon skickar det NU när din dotter är på en annan kontinent. Otroligt.
Så skönt att ni INTE längre är där! OCH att din tös har fina vänner nu. DET är gult värt.
Hoppas att såren läcker snabbt. Jag är glad att ni är här!!
Kram!

Anonym sa...

Nämen så hemskt!! Det där är inget litet "pojkstreck" (fast tjejvarianten, det där är fullständigt galet!! Hur elak får man vara!! Usch - jag blir ver,kligrn illa berörd.

Krama om fina tjejen! Antagligen grundar det sig på avundsjuka men det förmildrar inget!
/hälsn från MrsKidman

eastcoastmom sa...

Tack alla för stödet! Jag sa till Dottern att the best revenge is a life well lived... och att hon ska se framåt och ignorera och radera de där "kompisarna" ur sitt liv.
Hon var glad imorse!

Anonym sa...

Men fy fasen! Har den där tjejen en förälder du kan prata med om vad dottern skickar för meddelanden till andra? Prata med någon skolpersonal? S k ö n t att ni inte bor kvar där nu! Det går ju att skaffa en app som blockerar nummer, det kanske vore något så slipper hon fler sådana här meddelanden i framtiden... Förmodligen handlar det om avundsjuka och osäkerhet, men ändå fruktansvärt jobbigt att drabbas.

Taina sa...

Fy fan vad ARG jag blir när jag ser sådant här! Hatar nätmobbning. Stackars din dotter, men hon verkar vara en tjej med skinn på näsan, så det här lägger hon nog bakom sig. Själv blir jag så ilsk så det ryker ur öronen på mig och jag skulle ta första planet till de där mobbarna och läsa lusen ur dem! Hota dem med den arga finskan!