söndag, januari 05, 2014

Freshman imorron

Den här grabben börjar High School imorron måndag. Han kommer vara freshman.

Det blir tidiga mornar. Redan klockan 7.30 börjar skolan och det finns ingen skolbuss från huset vi hyr eftersom vi bor för nära. Femton minuters promenad, typ. Men nu med all snö kommer jag skjutsa, trottoarerna är inte plogade.

Hur det är att börja mitt i skolåret vet vi inte ännu. Egentligen i slutet av en termin eftersom höstterminen här inte slutar förrän om några veckor. Känns underligt eftersom skolterminen i Madrid slutade innan jul, och båda barnen gjorde midterms där innan de slutade.

Men måndag morgon. Då.

4 kommentarer:

Annika sa...

HOPPAS allt går bra, men det gör det säkert!!
Jag kör också Karolina till skolan fast vi bor nära. Tycker det är så hemskt att hon ska ut i mörkret innan 7. Här börjar de 7:20.
Tungt idag att gå upp, och så mörkt ute.
Håller tummarna för att allt idag går bra!!

Liz sa...

Hoppas verkligen att allt gick bra idag och att han hangde med i undervisningen! Det ar sakert stor skillnad mot vad han pluggade i Madrid eller har ni kunnat kolla av sant innan sa att han kunde komma in mitt i terminen? Extra kurser eller han kanske ligger fore i vissa amnen? Framforallt hoppas jag och onskar bada barnen att det funkar socialt, jag vet alltfor val hur jobbigt det kan vara att komma ny mitt i terminen, da Cassie gjort det i tva olika flyttar till ny stad och ny skola, dar alla kande alla redan.
Lycka till!
Kram

Miss Marie sa...

Lite läskigt såklart! Vad tycker killen själv om det hela? 15 minuter är ju ändå inte så långt. Hur är det att cykla där ni bor? Går ju alltid fortare!

Cari sa...

Så tidigt skolorna börjar på morgonen! Sen har de långa dagar antar jag.
Önskar sonen lycka till.