tisdag, januari 07, 2014

So far so good

Nu har jag fått hem glada barn från skolan två dagar i rad. De gillar sina nya lärare. Träffar nya och gamla kompisar. Har upptäckt att de ligger före i vissa ämnen och lite efter i andra, det beror ju på i vilken ordning de olika skolorna lär ut sånt som historia t ex.

Sonen har fått en massa nya friends request på Facebook. Han är förvånad. Det är inte jag.

Jag har fixat inloggningar till skolornas olika system. Pengar till barnens lunchkonton de har i skolan.

Och idag har barnen tagit sig hem själv från skolan, Dottern åkte skolbuss och Sonen gick hem i kylan. Tänk att det ska vara så svårt för tonåringar att klä sig ordentligt, han hade sin extratunna dunjacka och bara Vans på fötterna. Inga vantar. Ingen mössa.

Som en isbit när han kom hem. Stackarn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Minns själv på 80-talet när det var grymt omodernt med mössa. På sin höjd blev det ett par öronpuffar när det var kallt. Nu är det ju så inne med mössa i Sverige att folk har det till och med på sommaren... Mina elever i Sverige ville aldrig ta av sig dem.

Annika sa...

Jamen vissa tonårskillar är ju galna i kylan. Shorts, det ser jag nästan varje dag då jag lämnar Karolina på skolan.
Galet.
Fattar inte hur de står UUUT!!!!
Speciellt dagar då det är flera minusgrader.
GAAHH!!!
Kul att det går bar i skolan, trodde inget annat heller :-)

Desiree sa...

Härligt med en sådan bra och positiv start på terminen med både bra lärare och många nya vänner. Jag minns också hur hopplös jag var som tonåring på att klä mig vettigt.
Kram!

Hanna sa...

Åh, vad skönt att barnen är glada, och kul med en blandning av nya och gamla vänner! Här har vi också haft en lyckad skolstart och det känns verkligen bra!

Liz sa...

Sa harligt att det gar sa bra for bada barnen att komma in i skolan och kanske framforallt i borjan med den sociala biten! Den ar sa viktig!! Kan tanka mig att din tjej redan kikar pa olika stallen hon kan fortsatta med sin cheer pa eller? Och din son som ar sa sportig, lar val snart hitta nya klubbar och teams.

Kla sig vettigt eller efter vadret verkar manga ha missuppfattat har. Har i oknen "ska" det ju alltid vara varmt men att springa runt i shorts och kortarmat nar vi bara har haft runt 10 grader pa morgonen ar lite kallt!!

Kram!!