fredag, januari 31, 2014

Husmorspoäng till mig

Hemgjord granola. Några husmorspoäng borde jag väl få på det. Dessutom är den jättegod, igårkväll gick familjen och snattade av den som om det vore godis.

Jag använde mig av det här receptet, men gjorde bara 1/4. Det blev ändå en stor plåt granola. Som alltid när jag gör sånt här lägger jag till och drar ifrån: jag uteslöt pecannötter och kanel, och slängde i en del pumpakärnor och linfrön istället. Nästa gång ska jag använda mindre honung, men att det är sött gör ju att det är extra gott...

Några tips: bränner lätt vid i ugnen, rör om 3-4 gånger. När man tar ut den ur ugnen är den fortfarande som blöt men den blir krispig och fin när den svalnar lite.

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Poäng? Absolut!

Trevlig helg

Anonym sa...

Underbart! Älskar Granola. Visst är det härligt när man är "hemmafru" att man faktiskt hinner fixa med sådana saker. Kan vänja mig vid det. Har bakat semlor idag. Utan stress. Underbart. Kram kram

Martina sa...

Maste definitivt testa det där. Det bade later och ser gott ut!
Kramar