onsdag, januari 11, 2012

Lustigt i flyttlasset

Några saker som råkade komma med i flyttlasset:

2 stora flaskor spansk olivolja
(så den är exporterad till USA och sen exporterad till ursprungslandet)

9 matsalsstolar som vi inte längre använder
(vi hade markerat att vi skulle ta med 2 - av 10 stycken, hur det blev så här förstår vi inte alls!)

2 stycken Maille dijon senap Provencale
(som vi tagit med oss från Sverige till USA)

spansk saffran
(say no more...)

Däremot tog vi inte med barnens Xbox och Kinect, för alla vi frågade var säkra på att det inte skulle fungera i Europa. Vi kollade också på internet innan vi flyttade.

Fel! I början av december sökte jag igen på internet och hittade då flera uppgifter på olika diskussionsforum om att det visst skulle fungera, bara man har en HDMI-kabel och powerconverter för strömmen.

Så för en vecka sen tog vi med Xbox och Kinect hit till Madrid, spelen förvarade vi hos våra vänner i Connecticut. Och ja! det fungerar utmärkt! Däremot måste vi nog fortsätta köpa spel i USA, men det är helt ok. Dessutom billigare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg. Virre68 från Allt för föräldrar här. Veronica heter jag irl. Brukar gilla dina kommentarer på AFF, så blev nyfiken på din blogg. Madrid låter ju som en fantastiskt stad att bo i. Har varit mycket i Spanien, men bara en gång i Madrid. Har även bott i New York i ett år, för väldigt länge sedan då jag jobbade som au-pair på Manhattan.
Bor nu i Stockholm med man och 3 barn, flicka som blir 10 i april, flicka som blir 7 i maj och lillkillen som blir 2 i mars. Lycka till i erat nya hemland!
Veronica

Anna of Dallas sa...

Hejsan, ville bara säga att jag har hälsat på dig nu.
Jag återkommer och ser hur ni har det i Spanien.

eastcoastmom sa...

Veronica: Tack!!!

Anna: Har lagt till dig på min Bloglovin-lista!

Cari sa...

Så ni använder inte den goda senapen?
Så roligt det kan bli då man flyttar.
Tack för härlig blogg.