torsdag, januari 26, 2012

Jag är trådlös!

Foto från Apple.com

Äntligen äntligen är jag trådlös här hemma igen! Efter nästan två månader.

Både min och Makens datorer, båda Mac, har vägrat det trådlösa nätverket, så jag har kört gammaldags ethernetuppkoppling för min del. (det var just vårt nätverk som strulade, hade med datorerna i USA över jul och där var det minsann no problem!)

Efter långlunchen hos vänner i söndags blev jag dock inspirerad att i varje fall försöka installera den Airport Express jag köpt och få till musiken trådlöst från dator till högtalare.

Det tog sin lilla tid, nån firmware som behövde uppdateras, men sen plötsligt ville Airport ta över wi-fi i min dator. Och Makens också. Bara sådär. Det gick som en dans!

(Såklart fick det nya nätverket ett bra namn, Swedish Mafia.)

Nån musik fick jag inte till.

Men Sonen! Han kopplade om några sladdar och vips kunde vi lyssna på hela vårt iTunes-bibliotek via stereons högtalare. Tolvåringar är bra på mycket. Man tackar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...det där med trådlöst är intressant! Bra tips.

//jennie

Desiree sa...

Så himla skönt att vara trådlös. har man vant sig vid detta vill man inte återgå till något annat. Perfekt att få hjälp av sonen att lösa problemet.
Kram och trevlig helg.