tisdag, januari 17, 2012

Min lyxiga tillvaro

En vanlig solig tisdag skjutsar jag barn till skolan och Maken till kontoret i rusningstrafik. Sen viker jag ett berg av tvätt. Förbereder dagens middag så den bara är att värma när jag hämtat barnen i skolan. Jag har tvättat och hängt en maskin och plockat lite här och där i huset. Vattnat orkideer.

Vad mera?

Försöker få igång det illvilliga wi-fi på två av våra datorer. Blir smått tokig. Igen.

Allt det här i utkanten av Madrid.

Det är kanske det sista som får alltihop att verka lyxigt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Ja, det är ju sånt lyxliv vi lever, vi hemmamammor ;-) Min dag ser ungefär ut som din faktiskt.

Annika sa...

Jomen visst. Lyxigt? Tjena're.
Vi lever Verkligen ett liv bland praliner och lyx vi hemmafruar i utlandet.
AS IF :)
Våra dagar liknar. Väldigt mkt!
PS, på verifieringen fick jag "steda", det kan ju passa för oss också...

Desiree sa...

Vardagen är sällan lyxig och tyvärr något man inte kommer ifrån men å andra sidan så känns det dessto lyxigare vid andra tillfällen.
Kram!

eastcoastmom sa...

Praliner vore gott... och en divan kanske...

Anonym sa...

Precis som du beskriver, vardagen infinner sig oavsett vart i världen man befinner sig Men visst gör det geografiska läget skillnad när man kan upptäcka andra kulturer och andra länder mycket enklare än om man är hemma i Sverige-vardagen.

eastcoastmom sa...

Vardag finns överallt. Den enda lyxen ligger i att jag inte jobbar och inte behöver stressa hem efter jobb och hämta barn på fritids osv.

Anna sa...

Här i Svedala är hemmaförälder (om barnet är över 2 år) ett skällsord. Är det annat arbete än lönearbete så räknas det inte. Jag skulle lätt vilja vara hemmaförälder till yngsta är skolmogen iallafall. Vore intressant och läsa hur ni kommit fram till att just du skall vara hemma/ varför du valt detta. Har du funderat på att arbeta som frilansjournalist?

eastcoastmom sa...

Anna:
Jag tror inte jag hade varit hemma med barnen om vi bott kvar i Stockholm.
Funderar på ett inlägg om typ det här...

anna of sweden sa...

Haha. Precis så är det.

Tahira Faye sa...

Det hade varit superintressant med ett inlägg om det!

Unknown sa...

så även in swiiiiden!!! :)
mellan eget företagande ...