tisdag, januari 31, 2012

Två flugor i en smäll

Så man kan få till det ibland.

Efter funderande fram och tillbaka har jag kommit fram till att jag ville börja på ett gym trots allt. Den där löpningen verkar jag inte få till, vågar fortfarande inte, kan faktiskt inte, med vristen jag skadade för tre månader sen. Och jag har totalt tröttnat på powerwalks, det ger inget i längden för en som är van att svettas ordentligt när man tränar.

Så gym skulle det bli.

Igår kväll tog jag med Dottern till ett gym som ligger på nära gångavstånd och skulle signa upp.

När det var fixat kom chefen för gymet fram och föreslog på engelska att jag och Dottern skulle kolla in en klass som pågick just då. Han trodde att det kunde vara nåt för Dottern.

Och tänk. Det var det.

En dansklass där tjejerna, och en kille, dansade funky. Så verkar hip hop kallas här, det är ju i princip omöjligt att uttala hip hop på spanska, så funky it is. Klassen var ganska enkel men det passar nog Dottern bra innan hon fått till spanskan helt. Såg på henne att det här gillade hon, det skulle hon våga, hon ville börja direkt! Kidsen i klassen var i hennes ålder och uppåt.

Så nästa måndag. Då.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad KUL! Det är alltid roligt när man hittar något man gillar. Och hoppas nu också att du får komma igång bra med träningen nu trots ditt knä. Med rätt träning ska det väl förhoppningsvis bli bättre också. Stärkas. Jag hoppas verkligen det för det är så jobbigt att ha ont och inte kunna göra sådant man känner att man vill.
Kram!

eastcoastmom sa...

Saltis:
Jag är totalt ovan att vara skadad, har sprungit och tränat mycket i typ 25 år och klarat mig. Tills nu.

Desiree sa...

Vad kul att ni båda hittade något som passade er. Då kan hon dansa medan du tränar. Helt perfekt. Du kanske kan få hjälp av en bra PT som kan en del om idrottsskador så att du kan träna effektivt men utan risk för att skada fotleden igen. Det är alltid kul att prova på något nytt. Det ger en ny kick i träningen.
Kram!