söndag, mars 26, 2017

Class of 2021

Yes. Sonen har bestämt sig för University of Chicago.

Han behövde en vecka på sig att tänka över om det kändes rätt. Det är helt klart en superskola för någon som vill studera ekonomi. Men UChicago brukar kallas Where fun goes to die... eftersom det är en krävande skola akademiskt. Och Sonen ville inte bara bo på biblioteket, plugga dygnet runt.

Efter research har han kommit fram till att det där ryktet är överdrivet. Och han gillade verkligen skolan när han och Ironman besökte den en helg för 1.5 månad sen.

Han hade flera andra alternativ, bra universitet, men jag är glad att han valde UChicago. En av de bästa skolorna i USA.

8 kommentarer:

Taina sa...

Men oj så kul och stort grattis till sonen!!! Ett nytt äventyr!

eastcoastmom sa...

Tack! Vi är otroligt glada och stolta!

Madeleine i USA sa...

Stort grattis! Vilken grej, stort och jag förstår att ni är stolta.

Brysselkakan sa...

Grattis till sonen och de stolta föräldrarna! Antar att du pustar ut nu när det äntligen är bestämt och väntan är över!

Annika sa...

Verkligen så coolt!! Tror nog han får kul där :-) De festar en hel del även på de mest krävande skolor, det är ngt jag lärt mig, haha! ;.)
SÅ himla många grattisar till din son!! Äntligen i hamn, och på en sådan BRA skola sedan!!

eastcoastmom sa...

Ja, vi är glada som lärkor!!!

eastcoastmom sa...

Tack! Det är skönt att vi vet, att han bestämt sig. Chicago är en fantastik skola.

eastcoastmom sa...

Tack! Jag tror han blev lite chockad när han fick beskedet att han kommit in. Vi gick och väntade på besked från en annan skola som han hade bättre chans att komma in på, i lördags när han betalade anmälningsavgiften till Chicago gick jag ut till brevlådan, där låg ett stoooort brev från det andra universitetet! Han var antagen och erbjuden plats på ett speciellt honorsprogram. Oh well. Chicago slår typ allt. Det här blir toppen!