torsdag, mars 22, 2018

Snopet

Snön imorse. Vitt och fint överallt, men man hade ju en aning om att det inte skulle bli så långvarigt. Beachen var insnöad och himlen grå.
Sen kom solen. Sol på eftermiddan och jag gick utan vantar på promenaden med Sixten. Såpass varmt var det! Det mesta av snön har smält bort, vägarna är torra. Snopet men bra.

Fler tallrikar. Vi kom fram till att vi har för lite porslin. Köpte ju nytt för ett tag sen, vita Swedish Grace från Rörstrand. Jag har kollat lite av och till på priser och nu var det bra extrapris på ett ställe så jag slog till. Hoppas att 20 stora och lika många små tallrikar, samt 12 djupa, ska räcka. Enda problemet skulle vara vid jul och så då vi kan vara många, och man kan behöva både tallrikar till förrätt och dessert. Kanske får man diska emellan? Går ju det också.

4 kommentarer:

Annika sa...

Ja, denna snöstorm kom och gick fort som bara den. Nu är nästan all snö borta här också. Solen sliter hårt på den så här i slutet av mars. Skönt det. Nu hoppas jag verkligen att det inte blir mer vitt iår. Eller, ja i december får det gärna snöa igen:-)
Ha en fin helg!!

Anne sa...

Jag har också den serien, inte hunnit bygga upp så många tallrikar än. När du köper härifrån USA, vilken sida beställer du från?

eastcoastmom sa...

Nu beställde jag från Bed Bath and Beyond som hade bra extrapris, plus några kuponger!

eastcoastmom sa...

Det är ju fördelen med snöstorm i mars, snön smälter fort efteråt!