måndag, mars 19, 2018

#endgunviolence



Den här kör jag på repeat idag. Kan inte sluta lyssna på den här fantastiska musiken.

Lin-Manuel Miranda och Ben Platt gör en mashup av musik från musikalerna Hamilton och Dear Evan Hansen. Självklart är också Justin Paul där i soffan under inspelningen, han skapade musikalen Dear Evan Hansen (tillsammans med Benj Pasek). Justin Paul växte upp i vår stad och gick på high school här.

"Found Tonight" är inspelad till förmån för March For Our Lives Initiative. Vilket faktiskt gör den ännu bättre.

Det är ett mästerverk.

2 kommentarer:

Annika sa...

Ska du marschera på lördag? DET ska jag !! 500,000 förväntas marschera i DC! Så det gäller att planera den dagen på bästa sätt. Vet ju hur det var på Womens March i fjol. Så jag räknar med att det blir ungefär som då, men nu vet jag bättre hur det ska läggas upp. Kommer att bli märkligt på lördag!! OCH ja, jag gillar också låten!!

eastcoastmom sa...

Har inte planerat marschera. Jag tror det kommer bli mäktigt i DC!