onsdag, februari 08, 2017

Min stalker

Det här är min stalker, förföljare, vad jag än gör här hemma. Man måste kolla var man sätter fötterna numera, lätt att man trampar på Sixten annars.

Imorse när vi var ute, strax efter sex och fortfarande ganska mörkt, började Sixten plötsligt skälla och morra! Han tittade stint rakt över gatan men jag såg bara mörker. Jag blev skärrad och vi gick in. Det kan ha varit en coyote. Eller bara den där stora räven jag sett några mornar. Men det kändes bäst att gå in eftersom coyotes dödat flera mindre hundar häromkring.

Imorron är det Snow Day, skolorna är stängda. Prognosen tyder på upp mot 25 cm snö. Vi får väl se. Sovmorgon hur som helst.

Dottern är på sleepover med sina sophomore cheerleaders. Och Sonen har några kompisar här som gör s`mores ute på terassen, på vår fire pit.

1 kommentar:

Annika sa...

ÅH vad härligt med snow day!! Här kom det ingen snö alls, bara kallt regn och hårda vindar.
Skulle gärna ha tagit en snödrabbning.
Läskigt med coyotes, vi har dem också. Lika bra att ni gick in.