torsdag, februari 23, 2017

Ensamt

Lite ensamt. Familjen åkte i lördags. Under veckan har jag haft S här för en fika och igår var jag iväg på bokklubbsmiddag några timmar. Det är typ allt socialt jag gjort. Den här veckan har jag varit hemma hos Sixten och katterna. Vill ju inte lämna honom ensam så länge. Känner mig lite som en crazy catlady, eller doglady för den delen. För jag har pratat en hel del med Sixten, Zingo och Soda.

Frisk luft. Men frisk luft har jag fått i massor eftersom jag är ute med valpen i timmar. Idag var vi nere på stranden länge länge. Soligt och skönt.

Dokumentärer. Jag gillar att se dokumentärer. Just nu ser jag Enlighten Us, om en berömd självhjälpsguru. Så intressant. Lite skrämmande. Galet, verkligen.

Är våren här? Det känns som vår i luften. Sen flera dagar egentligen. Februari brukar vara en riktig vintermånad här, oberäknelig. Snöig. Nu är det bara en vecka kvar av februari och ja, kanske får vi tidig vår.

Inga kommentarer: