söndag, oktober 16, 2016

Solig söndag

Vilket väder vi har! Oktobersolen värmer och varmare ska det bli i veckan. Nästan så jag ångrar att jag bytte till duntäcken i alla sängar. Kommer blir väl varmt några nätter framöver ser det ut som.

Vikte ett berg av tvätt men nästa steg är det svåraste, att få resten av familjen att hämta sina nytvättade kläder och självmant lägga in den i sina garderober... Ibland tror jag att det vore enklare att strunta i att vika tvätten, bara tvätta och låta ligga kvar i tvättstugan och låta var och en leta reda på det de vill ha...

2 kommentarer:

Marina sa...

Det låter som ett alternativ jag tror vore gångbart i många familjer...

Cari sa...

Jag la kläderna i varsin låda som barnen sen fick hämta till sitt rum (eller så ställde jag in lådan på rummet). Det tömde i alla fall tvättstugan. Och klädhögen var samlad och fortsatt ren (annars riskerade de rena kläderna att hamna på golvet - ja jag vet dålig pli på mina döttrar).