torsdag, maj 25, 2017

Regn. Igen.

Regn. Det blir inga långpromenader med Sixten en sån här dag. Men ut måste han, så vi tar några promenader i alla fall. Även om det ösregnar till och från som idag.

Inget jobb. När det regnar så mycket har Sonen ingen praktik eftersom de jobbar utomhus i ett stort naturområde och planterar och rensar. Marken blir till lera och det blir för svårarbetat. Men de måste ändå åka dit och vända, typ. Han var på jobbet en kvart, sen fick de beskedet att de var lediga idag. Så han gjorde vad de flesta tonåringar gör i en sån situation, åkte hem och kröp ner i sängen igen, med en av katterna som sällskap.

Solbränna. Jag som aldrig solar har faktiskt fått en del färg eftersom jag är ute med Sixten så mycket. Lite klädsam solbränna. Inte dumt alls.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilken mulen, kylslagen och regnig maj detta har varit. Precis som i fjol. Väderförändringar på gång?
Haha, skönt för sonen att krypa ner i sängen igen.
Solbränna, alltid härligt i lagom dos (dvs om man inte bränner sig, hehe).
Ha en fin helg!!

eastcoastmom sa...

Ja en hel del regn, men jag gillar ju när det inte är så varmt, så det här passar mig utmärkt...
Sonen är faktiskt ingen sjusovare men ibland så blir han riktig tonåring...
Jag gillar verkligen inte att sola, men man ser ju faktiskt mycket friskare ut med lite färg. Känns fräscht. Tackar Sixten för det!