torsdag, januari 21, 2016

Soppa på torsdagar

Soppa. Det ska vara soppa på torsdagar, eller hur? Så jag gjorde tomatsoppa idag, som är en av barnens favoriter, de ääälskar tomatsoppa. Med varma mackor till blir det en hyfsad middag.

Symaskin. Har alltid tyckt om att sy och i tvättstugan har jag faktiskt ett smalt bord där symaskinen kan stå framme för jämnan. Idag lagade jag Dotterns cheerdräkt, det är så enkelt att sy när man inte behöver dra fram symaskinen ur nån gömma. Gillar.

Provresultat. Idag fick eleverna tillbaka de flesta av sina midterms... och både Sonen och Dottern hade gjort lysande resultat! Pust vad skönt. Då tar vi itu med resten av skolåret då.

Snö eller inte. Alltså väderprognosen skiftar mellan massor med snö och inget alls på lördag. Dessutom kan det bli mycket eller bara måttligt med översvämningar pga extra högt tidvatten, något vi som bor nära havet behöver oroa oss mer för.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Soppa passar perfekt när det är kallt ute. Tomatsoppa gillar jag också mycket. Att ha en symaskin är praktiskt och speciellt om man har plats som du har så att den kan stå framme. Hoppas ni slipper översvämningar. Ha en fin helg.

Annika sa...

Soppa är gott. Tomatsoppa med grilled cheese-mackor, rikttig comfort food!!
Förstår att den här snön "strular" lite med sin ankomst hos er. Men hos mig är den right on. Vet inte vad jag ska vänta mig...GULP!! Ser fram emot det med både glädje och fasa...

Brysselkakan sa...

En symaskin blir bara besvärlig om man inte har den framme för precis som du skriver, det är så himla mycket smidigare att bara sätta sig ner och sy det som behövs!
Och jo, min står framme också.
Hoppas ni klarar snö och vatten och helgen blir lugn trots allt.

eastcoastmom sa...

Det är ju det enklaste som finns dessutom, tomatsoppa!
Ja att kunna ha en symaskin stående framme är otroligt bra!

eastcoastmom sa...

Comfort food när den är som bäst!

eastcoastmom sa...

Det blir ju av att man lagar det där man borde göra när symaskinen är framme, man slipper böket. Perfekt.