torsdag, oktober 09, 2014

Jag letar tysk vax.

Golvvax. Efter en massa snokande på internet har jag kommit fram till att vi borde ha vaxade golv i vårt hus och att det finns ett tyskt märke som även säljs här i USA. Dock verkar det svårt att få fatt på i Connecticut, så vi får se hur det går...

Kall morgon. Lågvatten vid stranden imorse vid 7.15, just innan jag sprang. Det var bara 8 C men jag sprang som vanligt i t-shirt, man blir ju varm av att springa. Och bra gick det!

Halloween. Fixat dräkt till Dottern idag, det är inte helt enkelt att hitta nåt till små tonårstjejer som är ok. Tonårsdräkter tenderar att vara ganska utmanande, det är kort och urringat och tight. Hon och hennes bästis har dock kommit på ganska bra dräkter, de ska vara dataspelfigurer...

3 kommentarer:

Liz sa...

Hoppas att du hittar det vaxet som du behover till golvet!

Ja, dessa halloween drakter till tjejerna! Cassie och jag holl pa att bli galna forra veckan nar vi var ute och kikade vad som fanns, och precis som du sager ar ju det mesta valdigt utmanande och sexigt och som 12-13 aringar tycker jag att det inte ar ok! Det ar polis, brandman, superhjalptar, haxor etc men allt ar supertight och urringat. Jattesvart! Det ar svart verkligen, da dom ar lite for stora for prinsess utstyrsel, och ar dom som Cassie, och inte alls kanner for det laskiga, ar det svart! Vi klurar fortfarande lite pa vad hon vill vara..Kul att kompisarna ska vara nagot tillsammans, det gor det ju mycket roligare!

Kram

Annika sa...

Gillar inte det där att halloween-kostymer så ofta måste vara sexiga. Ja, jag har ju en dotter som brukade köpa killkostymer av de läskigare slagen istället. Hon ville ju aldrig vara "söt" utan alltid förfärligt läskig istället. haha!!
Finns vaxet månne på Amazon?

Desiree sa...

Håller tummarna för att du får tag på ditt vax du söker. Vilken underbart vacker morgon även om det var kyligt i luften. Är det lite kallt när man börjar springa så springer man snabbare för att bli varm. Det är trots allt lite lustigt med de amerikanska halloween kostymerna, Känns som en stor portion dubbelmoral. Supersexiga dräkter till halloween men i alla andra fall är man väldigt pryd och många som inte ens vill ha sex och samlevandskunskap i skolan osv.
Kram