torsdag, oktober 30, 2014

Allt är en lek

Leka hela dagarna. Det är så kul med kattungarna, allt är en lek. Allt går att leka med. Och allt är spännande. De är så nyfikna. Som ordspråket, curiosity killed the cat. Jomenvisst, var försiktiga killar!

Felkörning. Skulle hämta Dottern från tumbling ikväll men körde stressad iväg mot helt fel håll. Som tur var hann jag inte så långt innan jag insåg mitt misstag. Lite för mycket att tänka på.

Ledig tisdag. Det är valdag, Election Day, på tisdag här i Connecticut, vilket betyder att barnen är lediga från skolan. Skolorna används som vallokaler. Barnen tycker det är toppen, jag tycker mest det är konstigt att ha valdag en vardag.

3 kommentarer:

Marina sa...

Det där med att köra åt fel håll låter bekant på något vis. Ibland undrar jag hur många mil extra jag kört (och gått!) extra i onödan genom åren...

Annika sa...

Samma här. Skolorna lediga både må och ti. På må teater workday, på ti valet då uppenbarligen. Svårt att ha val en veckodag. Alltid första tisdagen i nov.
Underbart med kattungar.
Happy Halloween då!!!

Annika sa...

Teacher workday, ska det ju STÅ!!!