fredag, maj 17, 2013

It`s Friday. Relax.

Kors i taket. Jag har satt på elementen igen. Det är bara 10 grC utomhus idag, regnar till och från. Förra året badade barnen i poolen i mitten av maj, så varmt var det.

Båda kidsen hade med sig kompisar hem från skolan. Jag har just bjudit på chicken-chili med black beans och serverat i mjuka tortillas med creme fraiche, sallad, salsa och riven ost. Lite som det som tydligen är standard i Sverige på fredagarna, tacos. Kan berätta att den här varianten gick hem, ordentligt.

Maken kommer hem vid 21-tiden trodde han. Alldeles för sent för att vara en fredag tycker jag. Konferensen snodde ju dessutom helgdagen, i onsdags, då han reste tidigt på morgonen. Och på söndag sen eftermiddag sticker han igen, den här gången till Istanbul.

Igår kväll roade jag mig med att se en dokumentär, Commune, via Netflix. Gillade den jättemycket. Se den!

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Du fixar alltid så gott!

Önskar en fin helg även om det blir kortare tid tillsammans. Istanbul åker jag (troligen) till i höst.

Tack för tips - Netflix är ännu roligare nu när vi har Apple TV.

KRAM!