onsdag, maj 15, 2013

14 år

Ugnspannkaka med mycket bacon, självklart serverat med lingonsylt, det var vad Sonen önskade sig idag på sin födelsedag. Gott.

Tänk att det är 14 år sen vi blev föräldrar för första gången. Vår lilla Swedezilian, svensk-brasse. (vilket påminner mig, han behöver nytt brasilianskt pass). Fortfarande rejält blond. Han är stark och klok så man baxnar. Och längre än sin mamma.

Maken åkte till Barcelona tidigt imorse, nån konferens med jobbet, dåligt planerat tycker jag eftersom det är helgdag här idag, San Isidro. Jag har svårt att hålla koll på de spanska helgdagarna, men den här på Sonens födelsedag kommer jag ihåg.

8 kommentarer:

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Grattis till sonen. Tänk att tiden går så fort fram. Gott med ugnspannkaka också var länge sen man åt.

Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

Anonym sa...

Coolt med en brasse till son! Vad är dottern? Amerikan?

Liz sa...

Grattis till din blonda brasse!! Hoppas han fick en fin fodelsedag, men det later det ju som med ledigt fran skolan.
Gott med ungspannkaka, det har jag inte gjort pa evigheter, maste snart goras tror jag!

Har en systerson som fyller idag ocksa, 16 ar blir han, kanns som igar han foddes. Vart tar aren vagen??

Stor kram

Annie sa...

Ja du milde vad tiden går. Min femtonåring är iofs inte längre än jag (än?) men nog tycker jag ibland att hon är betydligt mer förnuftig och vis än jag ;)

ExPIAtriate sa...

Grattis till sonen!! Tiden gar sa fort, man hanger inte med! Vi fornyade sonens pass haromdagen, han ar nu 143 cm lang och kommer snart att vaxa om mig!

Annika sa...

Time does fly.
Min tös fyller 17 om en dryg månad.
FATTAR noll.
NIOLL!!
Grattis till din son!!

Saltistjejen sa...

Å Grattis i efterskott!!!
Och ja tiden rusar iväg med oss. Vare sig vi vill eller inte... ;-)

Anne sa...

Grattis i efterskott till den härligt bereste, internationalle killen med intryck, erfarenheter från olika länder, språk och kulturer. Tänk vilken gåva ge sitt barn, de upplevelserna.
Förresten, kom du på nån bra present i sista minuten eller blev det mer pengar?