måndag, maj 20, 2013

Dagens ögonskugga

Dagens smink: Mascara och diskret ögonskugga. Tycker själv att jag ser bättre ut, piggare, med lite smink, men efter några timmar känner jag mig liksom trött i ögonen, som om sminket tynger ner... och så tvättar jag bort det. Så nu är jag osminkad igen. Precis som jag är för det mesta.

Dagens hejdå: Dottern som åkte iväg med klassen till Merida för att studera lämningar efter romarna, det ingår i studierna av latin och historia.

Dagens överraskning: Sonen som önskade sig sauerkraut till middag! Det här är killen som inte äter en enda grönsak, nä jag räknar inte potatis!, men upptäckte just sauerkraut när vi var i Österrike i vintras. Maken hittade just färdig importerad sauerkraut i en affär i helgen, så det fick bli grabbens middag idag. Själv tar jag en stor sallad med tonfisk.

5 kommentarer:

Martina sa...

Oj, sauerkraut, det var länge sen. Kommer nog inte ihag hur det egentligen smakar!
Men du, den där smulpajen som du gjorde igar sag ju verkligen galet god ut!
Kramar

Anonym sa...

Älskar Clinique smink!

Gabriella Kruger sa...

Surkål är ju yummy! Till fläskgryta och potatismos. Gift med en tysk så blir det lite sauerkraut ibland!

Annika sa...

Jag sminkar mig sgs varje dag. Inte varje, men nästan.
Men det är skönt att vara osminkad.
GOTT med surkål, det tycker jag också!

Desiree sa...

Maken min älskar sauerkraut men gillar ingen annan kål. Lite lustigt tycker jag. Jag sminkar mig varje dag. Känner mig naken utan smink. En naturlig men fräsch look inte för mycket men 5 minuter sminkning blir det nog dagligen. Jag tror jag skulle ha svårt för att vänja mig av vid smink helt. Men det är nog mest en vanesak som sagt. Hoppas dottern får det kul och trevligt på skolresan.
Kram!