tisdag, april 16, 2013

Spanska räkor som svenska

Då kan intresseklubben notera att spanska stora kokta räkor smakar i princip som svenska om man blandar dem med lite majonäs, creme fraiche, tomatpuré och mycket dill. Det blir som nån slags skagenröra.

Himmelskt för en utlandssvensk.

Ironman flög till Istanbul igår så jag håller fortet här hemma med barnen. Det går så bra så. Förutom det där med läggtider för tonåringen. Barn och spanska läggtider, ingen bra kombination. Alls. Känner att jag måste ta ett inlägg om enbart det snart.

6 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Den eviga diskussionen om läggtider med tonåringar! Känner igen mig! -"Men jag är ju inte trött!" och så kommer han lik förb... inte upp ur sängen på morgonen. Hänger det i hop? Yja, kanske!

Marina sa...

Jag kan inte påstå att det är mycket i matväg jag saknar, men räkor som smakar som jag vill att räkor ska smaka - vill också ha räkor med "svensk smak"!!

Desiree sa...

Yum ser väldigt gott ut. Jag hittar de små svenska räkorna här men har ännu inte provat de större att göra skagenröra på. Men ska testa. Oj ja det låter som det kan vara ett problem då det gäller spanska läggtider och tonåringar. När går folk ofta och lägger sig med tanke på hur sent de äter middag? Spansk dygnsrytm skulle jag gärna läsa mer om hur de får allt att gå ihop.
Kram!

eastcoastmom sa...

Familjen...: Samma här! Men mycket beroende på de spanska kompisarna, tror jag...

Marina: Saknar heller inte mycket från Sverige, men goda svenska räkor...

Desiree: Den här salladen blev underbart god! Och jag ska ta och skriva nåt om spanska tider...

Annika sa...

Det gör de amerikanska också om man gör Skagen på dem vill säga, och det gör jag ofta :-)
Älskar det!! Den blandningen tar bort den där lite torra, fadda smaken som räkorna har här.Dill, rödlök och majonäs och citron gör under :-)
Karolina ha så mkt läxor och annat att hon oftast lägger sig efter oss, eller släcker ska jag säga.
Jobbigt.

Ama de casa sa...

Vi kan köpa svenska (ok, grönländska) frysta räkor här. Men OJ vad jag kan längta efter dom färska ibland! Men visst - dom som finns här är goda dom med. Men dom har inte samma sälta :-)