måndag, november 12, 2012

Unusual egg

Tredje ägget i samma kartong med dubbla äggulor.

What are the odds?

Vi har haft en helt normal måndag, min favoritdag. Jag tränade, handlade, tvättade och lagade mat. Fick göra en utryckning till skolan och leverera franskabok till Dottern. Sen hämta Sonen vid vanlig tid och en timma senare Dottern, som har Drama efter skolan på måndagar.

Sen har vi haft läxor i massor. Massor.

Jag säger vi, för jag är ju här som nåt slags bollplank och stöd. Och för att hålla kidsen på rätt spår.

Ja jisses.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Måndag är bra!

Coolt ägg ;)

KRAM

Hanna sa...

Hmmm... Tjernobylägg...? ;)
Oh, det där med uttryckningar till skolan med böcker/simpåsar/läxmappar mm känner jag väldigt väl igen!

Annika sa...

Sådana där ägg brukar vi få hos hönsfarmaren vi köper ägg hos varje sommar vid stugan.
Vet inte om det är ett bra eller ett dåligt tecken på hönsens välbefinnande.
Har en känsla av att det inte är helt bra :-(
Kram!

Desiree sa...

Oj vad ovanligt med så många tvilling ägg i samma äggkartong. Det där med läxor kanske inte är helt dumt för jag antar att man faktiskt lär sig ett och annat även om man gått ut skolan för länge sedan.
Kram!

Anonym sa...

En midsommar fick vi dubbel-gula i alla tjugo ägg vi köpt :-)
Har inte en aaning om hur det går till.
KRAM från France