fredag, november 02, 2012

Thursday list on a Friday


Torsdagslistan en fredag, varför inte, liksom:

Blä för tvättstuga i källaren. När man som här har tvättmaskin i källaren och sovrummen på andra våningen, blir det en del springande. Saknar verkligen vår tvättstuga i huset i Connecticut, där kan jag tvätta på samma våning som sovrummen. Minimalt med tvättsläpande.

Förkylningar. Hatar dem! Även om de är few and far between, vi är ganska friska för det mesta. Idag har jag varit tuff och låtit bli nässpray, sparat det till natten. Nån dag till bara så är jag fit for fight.

Bakelser är gott. Fixade till en bakelse till barnen som överraskning idag, de behövde lite uppmuntran mellan all läxläsning. Överraskningar är alltid bra.

Julklappar. Har kommit på en sak att köpa till båda barnen som de önskar sig men inte kommer ihåg att de önskar sig. Senast i förrgår sa Sonen att han ville ha en sån... Det är ingen barngrej men något de vill ha utan att tänka på det hela tiden, jag är så glad att veta vad det är!


2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vad härligt! Bakelser, ha julklappsplaner....gillar!

Ha en fin helg

Kram

Desiree sa...

Låter toppen med julklappen som du kommit på. Det är det bästa med något som verkligen blir en uppskattad överraskning. Jag hoppas du snart mår bättre och känner dig frisk igen. Jobbigt med förkylningar. Jag har en envis hosta som jag haft nu i 10 dagar som jag börjar bli rejält trött på. Håller helt med dig om att det är bökigt att släpa tvätt. I huset i USA hade vi sovrum på samma våning som tvättmaskinen. Här i Basel kommer det att bli en del släpande för tvättmaskinen ligger nere i källaren. Men det får väl gå. Man får se det som extra motion ;-)
Kram!