onsdag, april 27, 2011

Vad har hemmafrun gjort idag?

Den här hemmafrun, eller hemmamamman - för det är för barnens skull jag är hemma - har fått en del gjort:

tränat yoga.

tvättat sängkläder, bytt ut vintertäcken mot tunnare sommartäcken. Baxat upp och ner täcken från vinden. Flyttat runt en del saker på vinden.

köpt shorts och t-shirts till Son, Dotter och Make. Inget till mig själv.

lagat omelett till lunch.

ringt några samtal för att få hit sprinklerkille för trädgården och luftkonditioneringen måste fixas inför säsongen.

köpt bekämpningsmedel för ogräs. Sprutat på ogräs. Förhoppningsvis är det döende nu. Min rygg aj aj aj! vad ont jag kommer ha imorron av att gå nedböjd sådär.

köpt vita pelargoner.

sökt på internet efter olika sätt att hålla dammen på vår tomt fri från alger, tror jag listat ut vad vi ska göra.

rengjort några myggnät - som kallas screens här - och satt upp dem på fönstren.

pratat med katten Doris om hennes rännande utomhus om nätterna. Jamen hallå? Hon ligger och sover inomhus hela dan, sen springer hon ut och in hela kvällen och vid 22-23 nånting går hon omkring och klagar här hemma tills jag veknar och släpper ut henne. (Ja hon är steriliserad.) Sen sitter hon utanför dörren och jamar på morgonen 5.30 när jag går upp. Undrar vad hon gör hela natten, nåt rave-party för katter kanske?

Sen kom barnen hem och då var det full rulle med dem. Som vanligt.

1 kommentar:

Loppan flyttar västerut... sa...

Ojsan, det var en effektiv dag. Duktig du är!

//Åsa