måndag, april 25, 2011

Kan det vara sant?

Sonen var tröttare än tröttast imorse. Kanske hade han lite jetlag från vår resa.

Sen kom han ner och sa att han nog var sjuk. Mådde illa. Såg lite lagom vissen ut.

Men jag känner honom, båda kidsen är lika, om de är trötta kan de känna sig konstiga, som sjuka. För det kan man ju själv.

Jag skjutsade honom till skolan i alla fall.

När jag kom hem från gymet - kickboxing på måndagar - ringde Sonen från skolsköterskans kontor. Jo, han kände sig fortfarande sjuk. Mer sjuk faktiskt. Bara att sätta sig i bilen och hämta hem honom.

Sen följde han mig här hemma som en skugga och snackade och snackade. Var hungrig vid lunch. Var ännu piggare och hungrig till middag. Och sen tränade han faktiskt lacrosse 1.5 timme som vanligt på måndagar.

Påvägen hem från lacrosse förvånade han mig nåt otroligt genom att spontant säga: jag ska duscha varje kväll nu. Det var så skönt att duscha på kvällarna på vår resa, jag fortsätter.

Halleluja! Tycker mamma.

1 kommentar:

Cari sa...

Skönt att han blev pigg så snabbt.