måndag, mars 03, 2014

Upphör inte att förvånas...

En mamma tror inte sina öron:

Hämtar Sonen efter hans träning, som han alltid har direkt efter skolan. Han berättar att tisdag, onsdag och torsdag kommer han ha en rejäl sovmorgon eftersom Grade 10 har ett statligt obligatoriskt prov som kallas för CAPT. Det är viktigt att det är lugnt i skolan under proven och många klassrum kommer användas, därför får resten av eleverna sovmorgon och börjar vid 10-tiden.

Låter ju toppen. Eller hur.

Och så säger grabben: Men jag vill att du väcker mig i vanlig tid, så kan jag göra läxor på morgonen i lugn och ro.

Inte direkt vad man väntar sig att höra från en snartfemtonåring. Jag upphör aldrig att förvånas av den här grabben.

(vanlig tid är 6.10 på morgonen)

4 kommentarer:

Desiree sa...

Oj det förstår jag att du blev riktigt förvånad över. Förvånad och glad, wow vilken överraskning. :-)

Annika sa...

Det låter bra det!!

eastcoastmom sa...

Den grabben har bra prioriteringar. För det mesta.

eastcoastmom sa...

Man blir så glad!!!