torsdag, mars 06, 2014

Prenumerera mera

Magasin. Det är ju så otroligt fördelaktigt att prenumerera på tidningar här i USA. Elle Decor, 20 nummer för 15 dollar. Ja tack.

Kursval. Nu funderar vi som bäst på vilka kurser Sonen ska läsa nästa år, hans sophomore year, i high school. Så otroligt mycket det finns att välja på - olika sorters matte, engelska, språk på olika nivåer, konst etc... - och valen är viktiga för framtiden. Det var så mycket enklare på den brittiska skolan, färre valmöjligheter och rakare val, liksom.

Texas. Ironman har rest till Houston några dagar. Han snodde med sig en yoga-dvd, så jag tror han hoppas på att få till nån slags träning på hotellet.

Stark idag. Vissa dagar är man starkare än andra, har mer energi och kan springa snabbare och längre. Idag var en sån dag. Jag kände mig superstark. Kanske för att jag sovit bra några nätter. Eller är det yogan. Yay! för det hur som helst.

Sommartid redan. Det känns verkligen som vinter fortfarande, men i helgen blir det sommartid här i amerikat. Då blir det mörka mornar igen, ett tag i varje fall. Men vi går mot ljusare tider. Hoppas jag.

3 kommentarer:

Annika sa...

Ner med sommartiden och inför normaltid hela året. That is what I think :-)
Men, jag har ju noll talan så jag får väl vrida fram klockan jag med :-)

HS-valen ja, de är viktiga. Är det AP eller IB? Vad jag iallafall lärt mig är att inte ta sig vatten över huvudet. IB-matte fick Karolina lägga ner och gå ner ett steg just under sophomore year, ett mkt klokt val. Det finns så många spår i HS att man blir vimmelkantig. Men kan man klara A och B på höga spår är det toppen. Slinker det under till C i de höga klasserna ses det inte så bra av de olika college han ska söka till sen. Så det gäller att välja klokt där. Hellre bättre betyg i en lägre klass, än att kämpa sig blodig i en AP-IB klass. Junior-året nästa år blir det tuffaste av dem alla för er, tro mig. Även början av SR-året, ja än faktiskt.
men, det kommer att gå bra. Han är ju duktig i skolan. Men jag vet att valen INTE är lätta.

Tidningar är verkligen billiga här. Min favvis är Simple Living.

Ha en trevlig helg!!

Desiree sa...

Alla billiga och härliga magazin som finns i USA saknar jag mycket. Inte alls lika billigt med sådant vare sig i sverige eller här i schweiz. Men jag unnar mig faktiskt en prenumeration på National Geographic Traveller magazine.
Visst är det en alldeles extra underbar känsla då man känner sig stark då man tränar, orkar lite mer liksom. Hade faktiskt en sådan dag idag jag också. Love the feeling. Ha en fin helg.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Jag läser mest online…men det är super med så många tidningar till bra priser.

KRAM