lördag, mars 29, 2014

Go Gentle

Vilken helt underbar låt han skrivit till sin dotter!


Här har vi tränat en del idag: imorse var Ironman ute och cyklade tre timmar - han hoppas på att ta en till ironman i höst - medan Dottern var på tumbling några timmar och Sonen tränade löpning med skolans outdoor track team, ja det är träning på lördagar också för dem som vill. Jag sprang en liten runda på knappa 5 km för att se om min knasiga vad gjorde ont eller inte, och hurra! det gick bra.

Sen hade Dottern med sig en kompis hem och de gjorde småpizzor enligt mitt fuskrecept. Kompisen var djupt imponerad av att det gick att laga mat själv och att det blev så gott! Jag skjutsade dem till bio för de ville se The Muppets. Gulliga nästan-tonåringar.

Nu är Sonen iväg på nån överraskningsfest och ska hämtas sent ikväll. Vi övriga ska laga lördagsmiddag och sen träffa Bästa Grannarna en sväng.

10 kommentarer:

Marina sa...

Det låter som ett rätt hyfsat enkelt sätt att imponera på barnens kompisar med...;)

Gabriella Kruger sa...

Vaddå för fuskrecep?t! Jag vill veta!!! Småpizzor lät ju som en hit! Ett litet fuskrecept skulle sitta fint ;) Och hua så hurtiga ni är! Jag får ju nästan, bara nästan, dåligt samvete!

Desiree sa...

Skön helg mix. Både chokande och lite skrämande hur många amrisar aldrig lagar något från scratch utan det blir mest take out, resturanger eller olika mixar till det mesta. Heja Ironman som kämpar igen för ytterligare en ironman.

Madeleine i USA sa...

Mysig helg och att få ut lite av allt. Perfekt. Skönt att höra att din vad är bättre. Ha en fin söndag!

Martina sa...

Fin lat. Och härligt att höra Robbie Williams igen, det var alldeles för länge sen!
Kramar

eastcoastmom sa...

Jag har den på ständig repeat!

eastcoastmom sa...

Ja det är mycket takeout här i USA tror jag...

eastcoastmom sa...

Hm, får nog återkomma och berätta exakt hur jag brukar göra, superenkelt fusk.

eastcoastmom sa...

Det värsta är ju att barnen inte vet hur hemlagad mat smakar... Min Ironman är ganska tuff, det tycker jag också!

Cari sa...

Tänk att barn inte vet hur man lagar mat? Jag menar inte att de måste kunna laga själv när de är unga men de ska veta att man kan laga mat.