söndag, april 21, 2019

Påskdagen

Här har det inte hänt så mycket i påsk. Vilket är skönt. Igår påskafton var vi hemma hos M, som är finlandssvensk och vi har känt sen vi flyttade hit 2004. Delade på matlagningen så det blev inte så mycket att göra för någon, perfekt. Sixten följde med och hälsade på hundkompisen Chloe, så alla var glada!

Nu på påskdagens eftermiddag, reste Ironman till Los Angeles, och sen vidare till Atlanta, han kommer hem senare i veckan. Dottern jobbar i veckan. Jag planerar att attackera en massa ogräs på terassen, och kanske våga ställa ut några krukor med övervintrade pelargoner. Det finns fortfarande risk för frost men jag kanske tar chansen ändå.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tror det är lugnt med frosten nu.
Fast du är ju lite norröver förstås. Jag har gjort klart min täppa, och det känns så bra.

Trevligt med lite påskfirande för dig.
Och nu är du gräsis ett tag.

Ha en fortsatt bra tisdag

eastcoastmom sa...

Annika: Tror jag satsar på att ta ut de pelargoner jag lyckats övervintra! Vädret framöver ser bra ut...
Jag har inga problem med att vara gräsänka, nu är ju Dottern hemma men tonåringar ser man ju inte så mycket av...