tisdag, januari 23, 2018

Regn och sol

Både på förmiddan och eftermiddan är jag ute med Sixten en timme eller så. Men idag regnade det hela förmiddan, trist. Sixten ville bara ut och vända, vi gick bara på gatan här fram och tillbaka.


Sen slutade det regna och solen tittade fram, just när det var dags att gå ut på promenad igen. Högvattnet forsade in i Mill Pond, den damm som sedan fortsätter in mot oss, till den tidvattensdamm som finns på vår tomt.

Här är det ju ganska stor skillnad på lågvatten och högvatten. Och just vid dammen, som för många herrans år sen drev en kvarn, kan man verkligen se hur tidvattnet rusar in, eller ut.
Och alltid alla dessa ledningar i luften. I Sverige är ju de flesta ledningar nedgrävda, under jord. Nu tänker jag inte så mycket på det, men allvarligt, inte är det vare sig bra eller snyggt. 

Ibland undrar man om man verkligen bor i ett I-land.

4 kommentarer:

Anne sa...

Haha, ja ibland undrar man.... Vet ju precis vad du menar, exakt samma sak här. Jag tänker nog inte heller mer på det, men de där ledningarna finns ju överallt och när det är lite frisk vind svajar de alltid halvläskigt.

Annika sa...

Hos mig är de nedgrävda, och det är SÅÅÅ skönt. Det betyder att det inte är så stor risk för strömavbrott + att det blir så mkt vackrare i landskapet. MEN åker jag utanför Reston ser jag ju dem, och har varit RÄDD för dem också då jag stått med bilen på ngn liten väg och det blåst förfärligt, de skakar ju så.

eastcoastmom sa...

Otroligt med ledningarna! Vi har ju bott i Brasilien, vilket på sina håll är ett utvecklingsland, och där är ju ledningarna också i luften, men det kan man ju förvänta sig. Men USA...

eastcoastmom sa...

I större städer är ju ledningarna nedgrävda. Men i småstäder som vår stad, 30.000 invånare, nej. Man blir förvånad eftersom det är ett dyrt område att bo i...