måndag, november 27, 2017

This and that

Julbelysning. Börjar tidigt i år, men kunde inte vänta längre. Vi har ett hörn mellan garaget och entrén som är så mörkt. Nu har jag snurrat ljusslingor runt stammarna på de två små träd som är planterade där. De lyser så fint i mörkret!

Nackspärr. Två mornar har jag känt mig sned och ond i axlar och nacken. Idag känner jag att det nog är nackspärr och försöker tänka på att sitta rakt, göra allt rakt, inte kompensera.

Snabb leverans. Företag som Amazon och Zappos är otroliga på logistik, de levererar ofta på en eller två arbetsdagar. Men idag tog Amazon priset. Igår söndag köpte jag ett vattenfilter via Amazon, kollade just emailet som konfirmerade att de fått min beställning, det hade tidsstämplen 13.46, tidig eftermiddag alltså. Imorse, måndag, när jag var ute med Sixten kl 6.20 stod ett paket från Amazon vid garaget. Det var vattenfiltret. Nu efteråt såg jag via UPS hemsida att de levererade imorse kl 5.45. Wow. Bara wow.

6 kommentarer:

Brysselkakan sa...

Ja, Amazon är snabba! Här i Sverige ligger de flesta i lä när det gäller sånt. Utom Nespresso! Där kan man beställa kring 15 en vardag och få sms att paketet finns att hämta på utlämningsstället vid 11 dagen därpå! Fast det är ju just det där att man måste åka och hämta det... Som tur är så är de brevbärare vi har så snälla och omtänksamma att de ibland tar med paket till oss, de vet att vår brevlåda är innanför kodlåst dörr!

Annika sa...

Amazon, har beställt från den och fått det SAMMA em!! Helt otroligt.
Det kan man inte annat än GILLA!!! Trogen Prime-medlem som man är :-)
Klart du kan sätta upp julbelysning, det är ju NU man vill ha den. Så ljuvligt. Älskar ljusen i mörkret. Nackspärr och nackelände drabbas jag också av, det är verkligen jobbigt.
Hoppas du känner dig bättre nu!

Anne sa...

Instämmer till fullo, Amazon (och Zappos med) är grymma! Helt otroligt vilka snabba leveranser de har, ingen slår dem.
Nackspärr suger, hoppas det är mycket bättre nu!

eastcoastmom sa...

Älskar Amazon Prime!
Nackspärren är bättre. peppar, peppar...

eastcoastmom sa...

VI har också Prime, verkligen bra.
Nacken är bättre, så hoppas det är påväg åt rätt håll.

eastcoastmom sa...

Det där med att behöva hämta paket nånstans, det skulle jag bli tokig på! Så skönt med leverans hem till dörren.