tisdag, november 07, 2017

Att vara slut som artist


Ingen rast ingen ro idag. Sov uselt förstås. För tredje året var jag ansvarig för cheerteamets Election Day Clinic, den är för yngre barn som vill prova på cheer en dag, grade 3 till 8. Dottern gjorde den flera gånger när hon var yngre och älskade det. Nu är hon en av cheerleaders som hjälper till.

Det är ingen skola under Election day, valdagen (första tisdagen i november), därför passar det bra att ha en liten fundraiser för cheer.

Alltså. Egentligen är det ingen supersvår uppgift att ha hand om den här dagen, att vara ansvarig. Jag har gjort det här, kan det. Men det är pressen att det är den största källan till inkomst, fundraisern, för laget. Och i år hade jag inte alls tänkt ha hand om det här, men så blev jag tillfrågad för bara några veckor sen och då var det svårt att säga nej. Jag vet ju hur det går till, vad man ska göra, det är liksom bara att köra.

Dagen flöt på som den skulle. Och cheerteamet fick in en hel del i kassan.

Och nu ikväll kan jag slappna av och förhoppningsvis sova gott inatt.

Inga kommentarer: