torsdag, januari 29, 2015

Minusgrader och grå katt

Strålande. Minusgrader hela dan - faktiskt -12C imorse - men strålande sol. Det är fint att se stranden alldeles vit av snö, en helt annan dimension liksom.

Grå katt. Soda kom gående genom köket i eftermiddags med halva kroppen alldeles grå! Han hade såklart varit och kollat in ena öppna spisen lite väl noga. Dottern hjälpte mig att tvätta hans tassar - de som annars är vita var kolsvarta! - och så duschade hon av honom. Nä han var inte glad alls.

Indiskt. Handlade i den stora indiska matbutiken i småstaden intill. Vilken guldgruva det är! Bra billiga kryddor, indiska kryddblandningar och vårt favoritris, Tilda basmati.

Timberland. Redan i höstas föreslog jag att barnen skulle köpa Timberlandkängor. Jag har ett par, mitt tredje par på 25 år, men eftersom det var mamma som föreslog blev det tummen ner. Till för nån vecka sen då Dottern insåg att många i skolan faktiskt hade Timberlands. Och när hon kom hem från New York med sina - exakt likadana som jag har! - kom Sonen på att han absolut ville ha också! Vaddå typiskt.

4 kommentarer:

Annika sa...

Åh, jag älskar när det är sådär kallt. OCH klart.
Underbart gå på stranden då.
Precis, jag har kompisar som handlar nästan alla kryddor på indiska mataffärer, och de tycker så mkt om dem. Ska nog också börja med det.
Timberlands, tror de håller hela livet. Jag har haft mina i 15 år, tror jag. Ha en fin helg!!

Anne sa...

Tilda basmati ska jag skaffa nu! Brukar botanisera ibland i en indisk matbutik just för så billiga och bra kryddor (typ saffran inför julbak t.ex.) så nästa gång jag är där ska jag spana efter riset.

Desiree sa...

De är det bästa och vackraste vinterdagarna när det är kallt men soligt. Hi hi stackars Soda men att duschas av får man stå ut med om man varit och lekt i öppna spisen ;-)
Indisk mat är supergott. Underbart att ha en välsorterad indisk affär i närområdet.
Trevlig helg

Desiree sa...

De är det bästa och vackraste vinterdagarna när det är kallt men soligt. Hi hi stackars Soda men att duschas av får man stå ut med om man varit och lekt i öppna spisen ;-)
Indisk mat är supergott. Underbart att ha en välsorterad indisk affär i närområdet.
Trevlig helg