torsdag, november 28, 2013

Bockar av min lista


Snö. Jo det hade faktiskt kommit ytterst lite snö inatt. Som försvann ganska snabbt igen.

Vatten, olja och annat. Ringer och fixar vatten, elektricitet och annat inför vår flytt. Använder mig alltid av Skype när jag ringer andra länder, så otroligt praktiskt och billigt.

Skoltröja på vift. Nu är det Sonens tröja som kommit på avvägar. Han har redan slarvat bort, eller om det är någon som stulit/tagit fel, en annan skoltröja. Nu vägrar jag köpa en tröja till de få veckor som är kvar.

Lugna barn. Igår fick jag höra ett föredrag om fredsöverenskommelsen i Versailles, den efter första världskriget, av Sonen. Han verkade kunna det bra och jag fick lära mig en del jag glömt. Inför den här första provdagen var kidsen ganska lugna, de hade prov i ämnen de själva tyckte de har bra koll på.

Thanksgiving. Vi firar inget här men långhelgen i USA betyder att Ironman får det lugnare på jobbet.  Inga konferenssamtal vid tiotiden på kvällen, det gillar vi.


4 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

När går flyttlasset? Det märks att det är slutet på året. Många som ska röra på sig!

Desiree sa...

Inne på slutspurten då både som Madridbor och inför skolterminen.
Kram!

eastcoastmom sa...

Familjen: VI flyttar innan jul. Packar ihop allt och bor på hotell.

Desiree: Det är många sista nu!

Martina sa...

Förstar att du har en del att fixa med. Ni flyttar ju snart!!!
Kramar