fredag, september 27, 2013

Helg, ljuvliga helg

Soluppgång utanför Madrid, i mina hoods. Det är mörkt så länge på mornarna, börjar inte ljusna förrän efter halv åtta.

Fick hem Sonen med huvudvärk idag. Tror han ätit och druckit för lite under dagen, hela Year 10 har varit iväg på kanotlektion hela dagen. Han sov en halvtimme, nu har han ätit middag, druckit en massa vatten, och ligger nu framför tv:n och kollar Big Bang Theory. Jag tror han är bättre. Redan.

Det är konstigt att det ändå känns att det är fredag för mig som inte har ett jobb att gå till om dagarna. Jag ser också fram mot helgen. Som alla andra.

Peace out, folks.

5 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Ja, fredag är alltid fredag! Jag känner precis på samma sätt. Men att man har skolbarn gör nog sitt också.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Ja, det är skolbarnen som spökar för min del. Gå upp i ottan och väcka barn och packa lunchlådor, då känner man att det är vardag. Sovmorgon och andra aktiviteter än vanligt, samt en make som är hemma gör att jag ser fram emot helgen. Trevlig helg!

Charlie sa ... sa...

Håller med. Fredag är alltid fredag, en speciell känsla.

Skönt att sonen verkar må bättre!

Trevlig helg

Desiree sa...

Magiskt vackert med soluppgång. Ja här är det också ganska mörkt om morgnarna. Det är nog först vid 07 som det ljusnar. Vaknade häromdagen 06 och det var kolmörkt ute.
Jag håller med dig om fredags och helgkänslan. Även om jag inte heller jobbar just nu så har jag samma känsla inför helgen som när jag jobbade. Men det är ett annat tempo på något sätt under helgen kanske?
Kram!

eastcoastmom sa...

Tack för alla gulliga kommentarer! Ja helg är alltid helg. Jobb eller inte.