torsdag, mars 21, 2013

The Thursday List

Lunch. Norrländskan och jag ordnade lunch här för några väninnor. Vi hade hoppats på ett stort gäng men till slut blev vi bara fyra stycken. Men vi konstaterade att det är bättre med kvalitet än kvantitet... Trevligt trevligt alltså. Det här måste vi göra om!

Frostspricka. Jag har fått en hemsk enveten frostspricka på ena tummen som inte vill läka. Extra dumt att det är på höger hand. Varje gång jag tvättar händerna, och det gör man ju hela tiden känns det som!, känns det som om nån skär mig i tummen med kniv... Tyck synd om mig...

Ljusare mornar. Nu är det äntligen ljust ute när jag väcker barnen vid sju, men fortfarande mörkt när jag vaknar strax efter sex. Och fåglarna vårkvittrar, högljutt. Det är mindre bra.

Besök i sommar! Idag fick vi mail från våra engelska vänner i Connecticut, de har bokat biljetter till Stockholm för att träffa oss där. Sista veckan i juli kommer bli bästa på hela sommaren tror jag. Båtar och vattenskoter kommer gå varma!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Håller helt med dig om att det ofta är bättre med kvalité än kvantitet. En härlig lunch med fyra är perfekt för då hinner man prata ordentligt med alla.
Jättekul att era vänner som bor i Conneticut kommer till Sverige i sommar. Sådant uppskattas alltid när folk vill komma och hälsa på en och tar sig tid till sådant. Kul då har ni något att se fram emot i juli.
Kram!

Annika sa...

Absolut bättre med kvalitet.
Ofta kan man ju tala, och föra samtal, så mkt bättre då man är färre (haha, bloggträffen vi hade i NYC var ju ngt kaotisk med alla pratkvarnar och det konstiga ställe vi var på som var SÅÅÅÅ inte mingelvänligt).

Självsprickor är vidriga.
Jag har aldrig haft ngn, mem mins syster brukade får dem på fötterna, hemskt.

KUL med sommarbesöket.
Jätteroligt.

ha en fin fredag!!
Kram!!

eastcoastmom sa...

Besöket ja, ska bli ooootroligt kul! Våra barn är i extas, redan...