torsdag, mars 14, 2013

Coldish spring

Av och till väder här i Madrid. Visst är våren på ingång, jag ser knoppar i rabatterna och träd som blommar, men det är ganska kallt och har regnat mycket. Å andra sidan behövs regn för att fylla på depåerna här, under sommaren regnar det inget och då är det desto varmare.

Coffemorning. Det var ett tag sen sist nu jag var på nån Newcomers Club Coffee. Idag kom jag iväg tillsammans med Norrländskan. Lustigt fenomen det där med de här klubbarna, det är ju lite som en speed date, man är där och pratar med ett gäng kvinnor i ungefär samma situation som man själv och hoppas på att klicka lite exra med några. Så man kan träffas utanför den här situationen. Har inte bestämt mig för om jag gillar det, eller inte.

Det är skillnad på shampoo och shampoo. Just nu använder jag det sista av ett shampoo jag köpte i USA i somras, tyvärr är balsamet av samma märke slut. Tog till ett billigt balsam jag köpte här, men efter några dagar blev mitt hår plötsligt så hemskt, såg slitet och kändes som gammalt hö. Jag bytte balsam till ett annat och direkt fick jag tillbaka mitt vanliga hår. Pust... Dottern gjorde samma erfarenhet.

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vädret...say no more.

Samma här.


Och schampoo. Håller helt med! Mitt hår reagerar direkt.

KRAM och trevlig helg

Anonym sa...

Så redo för vår! Men ni lär få den före i alla fall ;)
Håller helt med om dessa coffee mornings, väldigt kluvet, men ändå trevligt. Önskar så att jag haft kvar ett lager med USA-schampo, men det är long gone...
Trevlig helg!
KRAM!

Annika sa...

Våren är sen här också!
Men det gör inget. Ingenting.
När det väl slår till blir det ju så varmt.
Men jag hoppas att det blir varmt, runt 20, så syster m familj är här.
Trist med schampo o balsam.
Tur att du slapp höet.
Kram!