torsdag, februari 21, 2013

The Thursday List

Spelgalningar. Sonen spelar gärna xbox med sina kompisar på kvällarna. Speciellt ett spel som är alldeles för våldsamt tycker vi föräldrar. Men nu har de börjat spela Minecraft istället och pratar med varandra via Skype samtidigt. Vokabulären är helt annorlunda mot pang-pang spelet, nu hör vi saker som "jag planterade just en massa träd framför huset!", "don´t kill my cow! We need that cow!" eller "oh no, you just destroyed the sofa I built..."

Längdskidor. Imorron ska Dotterns klass och paralellklass åka längdskidor uppe i bergen utanför Madrid - som har en hel del snö. De kommer hyra skidor. Sonen gjorde samma sak för några veckor sen och tyckte det var riktigt kul. Varken sonen eller dottern har åkt längd, bara utför.

Måla naglarna. Alltså det var ju enda nyårslöftat jag hade, att måla naglarna oftare. Det är så snyggt med målade naglar, i varje fall så länge lacket är perfekt. En enda gång har jag målat naglarna sen dess. Tånaglarna räknas inte. Skärpning!

Vi får besök! Imorron kommer barnens farbror, sambo och kusin W. Kan bli hur kul som helst, oh yes.

Radio. Här spelas mycket europop, vilket är kul som omväxling mot amerikanska radion. Europop är verkligen en helt egen musikgenre, ofta katastrofalt dåliga texter som sätter sig på hjärnan och en beat för disco. De svenska artister jag hör mest på radio just nu är Icona Pop, Agnes, Swedish House Mafia och Loreen. Blir alltid lika patriotisk när jag hör svensk musik!

Jag blir galen... Grannarna håller på att renovera eller bygga något och i flera dagar har hantverkarna haft igång en slagborr. Hela dagarna. Hoppas de tar helg tidigt.

8 kommentarer:

Mollychick sa...

kul att folja dej igen! om jag minns raett var ni i USA?? ha det bra! kram

Charlie sa ... sa...

Grannar som renoverar ;)

Besök? Lovely

KRAM och en fin weekend

eastcoastmom sa...

Mollychick: Kul att du hittat tillbaka! Ja vi bodde i USA förut, nu Spanien några år.

Lotta: Blä för renoverande grannar...

Desiree sa...

Målade naglar är snyggt men som du säger så länge de är perfekta. Tycker att då jag målarn naglarna så håller det sig bara snyggt tre till fyra dagar och sedan får jag ta bort. Kul med besök och jag hoppas innerligt att era grannar snart är färdiga med sin renovering. Jobbigt med sådant oljud som håller på länge.
Wow, vad kul att det går att åka längd uppe i bergen utanför Madrid. Jag tycker längd är minst lika kul som utförsåkning. Det är dessutom superbra träning för hela kroppen.
Ha en riktigt trevlig helg.
Kram!

Annika sa...

Trevligt med torsdagslista.
I like it!!
:-)
Målade naglar är så fint.
Jag målar mina två gånger i veckan. Använder alltid Essie lack. De är bra, tycker jag.
Inte direkt dyra här i US heller.
Tånaglarna målar jag inte på vintern. Trist nog.
USCH ja, det är jobbigt när ngn ständigt renoverar pch bankar och har sig.
KUL med besök. Förstår att ni gläder er åt det.
Europop är verkligen just..europop. HAHA.
Annorlunda mot radion här.
Underbart med längdåkning.
Det är verkligen härligt.
Hoppa att de gillade det hela.
Kram!!

eastcoastmom sa...

Desiree: Samma här med naglarna, nån enstaka gång har det hållt sig snyggt i kanske fem dagar, om man målar över med överlack några gånger. Fick just ett text från Dottern, de är påväg hem och hon tyckte det var jättekul med längd!

Annika: Jag använder också alltid Essie, kanske jag borde måla två gånger i veckan, går aldrig på salong, gillar inte det.

Anonym sa...

Det där med Minecraft och Skype känner vi igen. Båda sönerna är förlorade i Minecraftvärlden.
Vi läste faktiskt en tidningsartikel nyligen där en högstadieskola skulle ha Minecraft som no-projektarbete. Eleverna skulle bygga en by och de skulle tänka på aspekter som ekonomi och miljö. Kul!
Trevlig fredag. Kram Jennie

eastcoastmom sa...

Jennie: Så himla kul att du kommenterar här! Jo jag gillar Minecraft, det kräver en del tänk och kreativitet.
Kram