tisdag, februari 12, 2013

Berries for breakfast

Min frukost här på hotellet. Frukt och bär i långa banor. Barnen gör våfflor och pressar sin egen apelsinjuice. Ironman äter gott grovt österrikiskt bröd.

Sen en specialjuice till mig som vi gör i hotellets juicemaskin: äpple, morot och apelsin. Gott är bara förnamnet.


Det har snöat massor hela dan, jag och Dottern tog ett åkuppehåll - hon har en hemsk förkylning som hon behöver kurera, alltså ta det lugnt en dag är bara bra - och promenerade i downtown Lech. Som inte är så stort. Hälften av oss hoppade i snödrivor och den andra halvan gjorde yoga på hotellrummet.

Sonen och Ironman åkte skidor nästan hela dan men kom hem och sa att de inte kunnat se nåt för allt snöande. Å andra sidan hade de backarna för sig själva. Närapå.

Update om mitt onda öga: Bara bra idag, tack. Men jag borde nog kolla upp det där, för jag har ofta problem med ont i ögonen.

5 kommentarer:

Desiree sa...

Yum, vilken lyx med färska bär till frukost. Ser otroligt gott ut. Skönt att ditt öga är bättre. Hoppas att dottern snart mår bättre också från förkylningen. Aha dilemat med intensivt snöande så att man inte ser något men man får ha backarna för sig själv å andra sidan. Jag måste dock säga att jag tycker det är jobbigt då det snöar för mycket och man knappt ser något.
Kram!

Liz sa...

Later som ni njuter av skidsemestern trots snoande och onda ogon och forskylningar. Hoppas att det snart ar slut pa framforallt sjukdomarna.

Gott med bar, ser sa nyttigt ut, sa fargglatt att man nastan ser vitaminerna hoppa runt pa tallriken! Mums!

Harligt foto pa dottern ocksa!

Kram

Annika sa...

Mmmm...god frulle, men jag skulle nog äta lite gott österrikiskt bröd också om jag vore du!
MUMS MUMS!!
Frukt och bär är alltid gott också!
Må förkylningen ge vika.
Tycker att det verkar som om ni är på en sådan jättefin plats!
Kram!

Martina sa...

Det är gott med hotellfrukost!!

Ni verkar ha en riktigt härlig semester!
Kramar

eastcoastmom sa...

ja! Vi njuter verkligen!!! Lech är toppen!