torsdag, januari 24, 2013

Alarm fixed. Phew!

Sol och sköna 12 grC. Jo det är ganska bra vinter tycker jag, jag gillar ju när det går att skilja på årstiderna.

Det där larmet. Väntade hela dan på reparatör som aldrig kom igår. Men idag vid 11 dök han upp och det var back-up batteriet som sjöng på sista versen. Därav de konstiga pipen från larmet då och då - som 1.30 inatt - jag var INTE road då! Nu är det fixat och larmet är genomgånget, så vi vet att det fungerar som det ska.

Lunch med Ironman. Ja Mr Make alltså, idag, på en tjusig japansk restaurang. Försökte mig på sushi men det är verkligen inte min grej, tror att största problemet är att sushibitarna alltid är för stora. Jag skulle vilja ha hälften så stora sushi. Då. Kanske.

Barn med torr hy. Så svårt det är att hitta ansiktslotion till barn, tonåringar eller tweens, som har torr vinterhy. Jag letade i USA när vi var där, men i princip allt är ju anti-aging eller möjligtvis för problemhy. Hittade till slut en som Dottern verkligen gillar. Men om nån har förslag blir jag glad!

Poweryoga imorse. Och jag ångrar mig redan. För att undvika träningsvärk borde jag köra samma dvd varje gång, men jag ville köra ett annat pass idag. Tomorrow I will pay for my mistake när jag försöker springa...

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Skön torsdag!!

Lunchen men maken, inte dumt.


KRAM

kalaslotta i usa sa...

CeraVe är den hudkräm som Tom (som har galet känslig hy) rekommenderas använda av sin superduperbraiga hudläkare!

Hojta om du vill att jag ska skicka.

Kramen

Liz sa...

Skont att det fixade sig med larmet, sant dar ar ju sa trist, och konstigt nog hander det ju alltid pa natter eller tidig morgon. Iallfall alltid vara firealarms, vad heter det pa svenska?? Rokalarm? Eldalarm? Herregud, maste nastan kolla upp sa irreterande..

Kul med lunch, och jag haller helt med dig!!! Sushibitarna ar alltid sa himla stora, har jag alltid tyckt. Forstar inte varfor dom inte gors halften sa stora. Och for att det ska ga att ata och inte ramla sonder kan man ju inte bita av heller utan maste trycka in hela biten och nastan kvavas..haha, nej, jag ar som du, inte en stor fan av sushi, aven om jag kan tycka att vissa bitar ar goda.

Har tyvarr inte nagot tips om ansiktshy. Cassie anvander sin bodylotion aven till ansiktet och normalt brukar vi ju fa ta solcreme i ansiktet sa jag har inte nagot tips. Jag kan tanka mig att som du sager, de flesta ar mot problemhy.

Kram och hoppas att traningsvarken inte ar for stark..

Annika sa...

Det där har hänt vårt larm också. Att batteriet laddar ur. SÅ irriterande. SOM tur är vet vi hur vi ska göra nu om det händer igen.
Det är så hemskt att höra de där pipen med jämna mellanrum.
Lunch med mannen låter bra. Det ska jag ha i dag :-)
OCH ja, det är skönt då man kan skilja på årstiderna.
Ha en fin fredag!!
Kram!!!