torsdag, januari 17, 2013

Balenciaga and me

Något suddigt, jag vet, men det blir så när man fotar genom glas. Design: Balenciaga.

Jag var på utflykt idag. Efter fyra olika tunnelbanor kom jag fram till Museo del Traje, som är Madrids museum för dräkthistoria. Kan faktiskt vara ett av mina all-time-favourite museums.

Det var månadsmöte för International Newcomers Club, något jag aldrig varit på förut, brukar bara gå på coffee mornings i närheten av där vi bor. Men eftersom mötet var på det här museet ville jag gå. Och det var intressant, say no more.

Nu ikväll har jag gjort en supergod ostpaj till mig och Ironman, om man får säga det själv. Men what the heck, den var god och ostpajer är jag bra på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, klart man får skryta lite...!
KRAM från France

Desiree sa...

Det här museet ser intressant ut, snygga dräkter.

S sa...

Det låter ju fantastiskt roligt. Och museum går jag alldeles för lite på. Det är ju roligt!