tisdag, oktober 13, 2009

Wimpy Kid

Foto: från amazon.com

Jo, igår kom senaste delen i serien Diary of a Wimpy Kid ut, den heter Dog Days. Det hade Sonen totalt glömt bort.

Men faktiskt inte jag. Hade bara inte tid igår.

Idag däremot hade jag en stund och då köpte jag såklart boken. Eller det här är ju Boken, för preteen killar.

Nu har jag en helt salig Son här hemma. Han tror att han ska kunna läsa ut hela boken ikväll, för han vill vara först bland sina vänner att ha läst den.

Vi får väl se.

Det är en dag imorgon också.

4 kommentarer:

Arsouille Team sa...

Undrar om den finns pâ franska eller svenska?

Victoria sa...

Åh, måste köpa! Mina killar älskar Wimpy Kid!

Maria sa...

Hej.
De finns på svenska, de två först böckerna hittills ialla fall.
De är de enda böckerna som min äldsta son har läst med någon behållning. Han har dyslexi och har på grund av detta aldrig njutit av att läsa men "Dagbok för alla mina fans" (som den heter på svenska) går hem!

Anonym sa...

Även min trettonåriga son med mycket hög läskapacitet uppskattar dessa böcker storligen!