fredag, oktober 09, 2009

Så frisk, så

Ingen skola idag för Sonen, skolsköterskan kunde inte tänka sig att han kunde vara frisk.

Men jag vet.

Han har varit precis som vanligt sen igår lunch. Typ.

Nu förstår jag också vad som hände igår: han var så hungrig att han mådde illa. Det började tydligen på gymnastiken igår, då han fick ont i huvudet. Lektionen efter hade de Morning Meeting och Snack, mellanmål. Då lekte de en lek i klassen, och de som blir utslagna ur leken kan gå ifrån och äta sitt mellanmål. Sonen förstod att han skulle bli sist kvar, det dröjde över 10 minuter innan han kunde äta. Då var det försent. Han var så hungrig att han mådde fysiskt illa.

Detta förstod han inte själv, det är något jag pusslat ihop efteråt, eftersom jag vet hur han fungerar, att han verkligen behöver äta när han är hungrig.

Anyway. Hoppas Sonen förstår hur viktigt det är med en rejäl frukost nu!

1 kommentar:

Victoria sa...

Stackars liten! Sådär blir jag också - blir jag för hungrig mår jag så illa att jag inte KAN äta! Det blir bara galet alltihop. Bra att han är bättre nu.