söndag, oktober 18, 2009

Extra högvatten

Hela helgen har det varit extra högt tidvatten. Idag var det högst på hela året, tror jag, enligt tidvattentabellen vi har (vi har en tidvattendamm på vår tomt, bor så nära havet). Vanligtvis inga problem alls, men vindar har gjort att tidvattnet varit flera fot - en fot är ca 30 cm - över vad det ska.

Då kan det bli blöt trädgård för oss.

Och det blev det.

Men inte mer än så, egentligen.

Vi har en trist dag med regn och jag och barnen har varit inne hela dagen. Imorgon kommer Maken hem från sin veckolånga resa till Venezuela och Brasilien. Det längtar vi efter!

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Hej! Jag verkar ha tappat bort din mailadress ... kan inte du slänga iväg ett mail till mig? Vi ska nämligen ha en liten bloggträff i NYC i nästa vecka (jag, Saltis, Tania och Petchie). Vore superkul om du ville hänga på! =)

petra@swedishstrength.com