onsdag, februari 11, 2009

Vad man gör när barn är sjuka


Foto: eastcoastmom

När barnen är sjuka och jag har tråkigt, då bakar jag. Idag när Sonen var hemma och var eländig med feber - en febertopp på 38.9, inte så farligt ändå - bakade jag de här klassiska chokladkakorna. Men Sonen gillade dem inte, kanske för att han är sjuk. Dottern däremot älskade dem, grejen är att ibland gör jag dem med strössel istället för kokos, men nu råkade jag har världesn bästa kokos hemma, så...

Jag gick över med några till svenska grannen bakom - och vi fikade! - och när Dottern kom hem sprang hon över med ett gäng till bästa tyska grannen A.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns dessa i USA?
Har de något speciellt namn där alltså? Eller är det liksom bara svensk grej?

eastcoastmom sa...

Jag har aldrig sett de här chokladkakorna här i USA, här är det ju mest brownies som gäller och allvarligt talat inte så mycket bakat från scratch alls...