fredag, februari 27, 2009

Trolla med knäna

Man vet aldrig när Maken kommer hem på kvällarna. Ofta tar han tåget som anländer strax efter åtta, och då vet jag inte om han planerat att äta eller inte.

Igår var han hungrig. Så jag inventerade kylskåpet, hade inte handlat sen innan vi åkte på semester, men jag lyckades göra en jättegod pasta på under 20 minuter:

Koka pasta, jag använde nån sort som skulle kokas 11 minuter.

Stek färsk spenat för att få bort vattnet i spenaten.

Under tiden skar jag upp småtomater, röd paprika, svarta oliver och fetaost och blandade i en skål.

När spenaten var klar hällde jag på 2 msk grädde för att det inte skulle vara torrt. Salt och svartpeppar. Blandade i grönsakerna med spenaten, men stängde av värmen så fetaosten inte skulle smälta totalt.

Blandade med pastan.

Gott!

Inga kommentarer: