torsdag, februari 19, 2009

Skidåkning blir inte bättre än såhär

Klarblå himmel. Och då menar jag inga moln alls.

Alta. Det finns ingen jämförelse.

Den här lilla skidorten i slutet av Cottonwood Canyon utanför Salt Lake City är unik. Jag är bara nybörjare på skidor, det kommer jag nog alltid att vara, jag har ingen ambition att klara black diamonds och slänga mig utför i midjedjup pudersnö. Men Alta - som ska ha världens bästa snö! - är fantastiskt för mig ändå.

Jag skrattade åt de små myrorna - skidåkarna - jag såg på rad högst upp på Devils Elbow, strax före lunch öppnades tydligen pisten och det var många som ville åka powder. När jag åt lunch med Maken berättade han lyckligt att han var en av myrorna.

Sonen och Dottern var i skidskola och hade kul. De gillar verkligen skidskolan här.

Nu är vi trötta och försöker slappna av lite. Maken är den sista som fick den där hemska förkylningen och både jag och Dottern är fortfarande riktigt riktigt snuviga och hesa.

Imorron, mera Alta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni har haft en lika härlig dag som vi förstår jag. Underbart.

Vi har bestämt oss för att Utah är nästa års resmål på sportlovet.

Vi sitter framför brasan i långkalsonger helt slutkörda efter dagens åkning.

Underbart är det med skidåkning eller hur!?